A Coca-Cola őstörténetéről írt Nyáry Krisztián

Ötven éve, 1968-ban kezdődött meg a Coca-Cola magyarországi gyártása: június 17-én töltötték meg az első palackot a Magyar Likőripari Vállalat kőbányai likőrgyárának gépsorán – számol be a márka közleménye. Ebből az apropóból kis szériás ünnepi palackokkal jön ki, valamint kortárs írókat kértek fel, hogy meséljenek a Coca-Coláról. A pr-kampány ötletgazdája és lebonyolítója a Noguchi Porter Novelli.

A közlemény szerint sokáig csak a klasszikus két decis üveg kontúrpalack volt kapható, amit később az egyliteres családi változat egészített ki. Azóta jócskán bővült a választék: a Coca-Cola Magyarország ma már tucatnyi márkát, 94 különböző terméket kínál. A vállalat az évfordulóra ünnepi, kis szériás üvegpalackot tervezett, és felkérte a kortárs magyar irodalom hat ismert képviselőjét, osszák meg a nagyközönséggel a Coca-Colával kapcsolatos emlékeiket, élményeiket. November 8-tól csütörtökönként Nyáry Krisztián, Bornai Tibor, Cserna-Szabó András, Csukás István, Erdős Virág és Parti Nagy Lajos írásai jelennek meg a cég honlapján.

Cserna-Szabó András a közlemény szerint személyes élményei mellett a Coca-Cola magyar popkultúrában betöltött szerepéről írt, Csukás István ódát költött az üdítőitalhoz. Bornai Tibor az üdítővel kapcsolatos személyes történeteit osztja meg, Nyáry Krisztián a Coca-Cola márkanév regényes magyarországi őstörténetének járt utána.

Az első szöveg már olvasható is Nyáry Krisztiántól.

A kis szériás – csupán 550 példányban gyártott – limitált kiadású díszpalackot a vállalat partnerei, a márka nagykövetei és influencerei kapják majd meg. A nagyközönség csak a vállalat közösségimédia-csatornáin juthat hozzá a ritkasághoz: 25 palackot a Coca-Cola Facebook-oldalán, 25-öt az Instagramon sorsolnak majd ki.

Forrás: Kreatív